10 okt

magsår.  får man verkligen av att det ständigt är folk som jagar en att man skall söka jobb. arbetsförmedlingen vad är det för skit.  det vill att man skall söka jobb i hela landet. jag ifrågasatte om jag tex skulle söka ett jobb i stockholm och flytta dit?. Arbetsförmedlingen: ja det skall du göra, i hela landet skall du aktivt söka! Söker du jobb i stockholm och det ser att du tex kommer långt ifrån så kommer de nog inte anställa dig pga att de är svårt att få bostad där i stockholm .
Ja men varför ska man då lägga ner sin dyrbara tid då på att söka i stockholm eller hela landet, när man känner att man inte vill ta sitt pack och flytta dit.! Allt kretsar kring deras jävla statestik. att det skall se bra ut i från deras håll. ursäkta mitt utbrott. Men jag får verkligen magsår av att de ständigt jagar en.
 
pust och stön!'
har fått ett samtal från solgården idag, de vill att jag går på en rad där i 6 veckor. skit, jag blir stum. ber om att få ringa upp imorgon. går in till chefen på lissgården och hör hur mycket arbeta de kommer att finnas ungefär på lissgården. han har dock ingen aning. men hjälper mig snällt att få skola in mig på hemtjänsten i näsåker.
vill ju så gärna arbeta här i näsåker. så skönt att arbeta på samma ställe man bor på.  inga bekymmer med Svea, att behöva fundera på vilken som kan åka och släppa ut hon. (hon har nämligen inte lärt sig att vara i hundburet än, verkligen ingen hitt tycker hon).
 
varför skall jobb göra så att man skall behöva må så dåligt. jag som så lätt stressar upp mig för saker och går och grubbla på en sak hur länge som helst utan att kunna släppa det. har klarat mig på jobb än så länge och hoppas att jag gör det framöver med. Annars har jag nog en underbar karl som ställer upp ! hihi.
 
tapeten har vi fått av Markus farmor, som hon hittat i någon skrubb. Så den är väldigt gammal! kul.
 
 


Kommentarer
Emelie bästa kusin

kommer och hälsar på till veckan, låter väl bra? :)

Svar: Kommer du hem till veckan? :) Isf ja, kom och hälsa på! Dock jobbar jag rätt mycket till veckan men hör av dig :)
Emma Karlsson

2012-10-11 @ 16:50:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0